Percepcija i interakcija djece s humanoidnim robotom

Autori: Hana Ivančić, Ana Vuksanović

Ovaj rad prikazuje pilot-istraživanje o tome kako djeca predškolske dobi reagiraju i komuniciraju s humanoidnim robotom koji govori njihovim materinjim jezikom, u ovom slučaju hrvatskim. Korišten je robot Alpha Mini kojeg je razvio UBTECH Robotics, a programiran je da prepoznaje i odgovara na pitanja na hrvatskom jeziku. Robot koristi sustav za pretvorbu govora u tekst (Google Cloud Speech-To-Text AI), generiranje odgovora (LLaMA AI) i sintezu govora (Camb AI). Cilj je bio ispitati kako komunikacija na materinjem jeziku utječe na dječju pažnju, emocionalni odgovor i spremnost na interakciju s robotom te mogu li se uočiti rani indikatori AI pismenosti. Rezultati pokazuju da komunikacija na hrvatskom jeziku značajno povećava angažman, verbalnu komunikaciju i emocionalno izražavanje djece, a potiče i komunikaciju među vršnjacima. Također, zabilježen je pozitivan učinak na dijete s dijagnosticiranim ADHD-om, što ukazuje na potencijalnu primjenu sustava u kontekstu specijalnog obrazovanja.

U gornjem videosadržaju možete pogledati detalje, a sve što vas zanima, a niste mogli pronaći na ovoj stranici pitajte autore tijekom trajanja Smotre.

O autoricama

Hana Ivančić

  • Uloga na radu: dizajn i razvoj sustava
  • Godina studija: 5. godina, diplomski studij: Računarstvo, smjer: Programsko inženjerstvo i informacijski sustavi
  • Područje interesa: programsko inženjerstvo, strojno učenje, duboko učenje, obrada prirodnog jezika, podržano učenje
  • Završena srednja škola i godina maturiranja: V. gimnazija, Zagreb, 2021.

Ana Vuksanović

  • Uloga na radu: dizajn i razvoj sustava
  • Godina studija: 5. godina, diplomski studij: Računarstvo, smjer: Računarska znanost
  • Područje interesa: strojno učenje, obrada prirodnog jezika (NLP), programsko inženjerstvo
  • Završena srednja škola i godina maturiranja: Gimnazija Tituša Brezovačkog, Zagreb, 2021.

Galerija slika