Autori: Hana Ivančić, Ana Vuksanović
Ovaj rad prikazuje pilot-istraživanje o tome kako djeca predškolske dobi reagiraju i komuniciraju s humanoidnim robotom koji govori njihovim materinjim jezikom, u ovom slučaju hrvatskim. Korišten je robot Alpha Mini kojeg je razvio UBTECH Robotics, a programiran je da prepoznaje i odgovara na pitanja na hrvatskom jeziku. Robot koristi sustav za pretvorbu govora u tekst (Google Cloud Speech-To-Text AI), generiranje odgovora (LLaMA AI) i sintezu govora (Camb AI). Cilj je bio ispitati kako komunikacija na materinjem jeziku utječe na dječju pažnju, emocionalni odgovor i spremnost na interakciju s robotom te mogu li se uočiti rani indikatori AI pismenosti. Rezultati pokazuju da komunikacija na hrvatskom jeziku značajno povećava angažman, verbalnu komunikaciju i emocionalno izražavanje djece, a potiče i komunikaciju među vršnjacima. Također, zabilježen je pozitivan učinak na dijete s dijagnosticiranim ADHD-om, što ukazuje na potencijalnu primjenu sustava u kontekstu specijalnog obrazovanja.
U gornjem videosadržaju možete pogledati detalje, a sve što vas zanima, a niste mogli pronaći na ovoj stranici pitajte autore tijekom trajanja Smotre.

